Użytkowanie i przechowywanie

×

Komunikat o błędzie

  • Deprecated function: implode(): Passing glue string after array is deprecated. Swap the parameters w drupal_get_feeds() (linia 394 z /drupal/includes/common.inc).
  • Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls w menu_set_active_trail() (linia 2405 z /drupal/includes/menu.inc).

WENTYLACJA/WIETRZENIE

Często zapominamy jak bardzo ważna jest wentylacja w przedsionku. Przy zróżnicowanych warunkach pogodowych z wysoka wilgotnością powietrza oraz wahających się temperaturach powstaje woda kondensacyjna, szczególnie w przedsionkach wykonanych z materiałów syntetycznych. Woda tworzy się najczęściej przy powierzchni dachu i zbiera się na dachowych rurkach stelaża. Dlatego tak często tworząca się woda kondensacyjna mylona jest z nieszczelna powłoką przedsionka. Aby zapobiec temu problemowi należy zostawiać wywietrzniki w przedsionku zawsze otwarte, szczególnie, kiedy nie przebywa się w przedsionku dłuższy czas. Cyrkulacja powietrza może zostać zwiększona poprzez podniesienie dolnych fartuchów. Jednak w ekstremalnych warunkach nie jesteśmy w stanie całkowicie poradzić sobie z problemem wody kondensacyjnej. Aby go zminimalizować należy przestrzegać porad dotyczących częstego wietrzenia przedsionka oraz położenia pod podłogą przedsionkową plastikowego podkładu, aby nie wzrastała wilgotności od podłoża.

WERANDA

Każdy standardowy model przedsionka Isabella posiada odpinane/zwijane ściany boczne oraz przednie. Z dostarczoną do przedsionka „rurką werandową” jest możliwe zwinięcie ściany przedniej oraz bocznej na boki oraz utworzenie werandy. Rurkę mocuje się w trójkątnych, tekstylnych elementach w ścianach bocznych. Ważne jest, aby przed zwinięciem ścian, złożyć firanki tak żeby nie miały kontaktu z rurką werandową. Jako element wyposażenia dodatkowego dostępny jest tzw. tunel materiałowy, który zakłada się na rurkę werandową. Można zamówić dodatkowe rurki werandowe u przedstawiciela Isabella.

ZAMKI BŁYSKAWICZNE

Jeśli przy otwieraniu albo zamykaniu zamków błyskawicznych pojawiają się problemy należy w pierwszej kolejności sprawdzić, czy przedsionek został poprawnie rozłożony. NIGDY NIE NALEŻY SZARPAĆ ANI OLIWIĆ ZAMKÓW BŁYSKAWICZNYCH PRZEDSIONKA!
Jeśli muszą Państwo nasmarować zamki w przedsionku, proszę użyć impregnatu AquaTex. Pomocna może być również parafina.

SZNURKI DO REGULACJI

Każdy przedsionek firmy Isabella posiada na wyposażeniu seryjnym sznurki regulujące naprężenie poszycia przedsionka. Znajdują się one w narożnikach przedsionka. Każdy posiada również trzpień przy tzw. stopce rurki stelaża. Gwarantują one równomierne naprężenie przedsionka oraz zapobiegają zużyciu/ścieraniu się materiału, ponieważ przy prawidłowym napięciu tarcie między poszyciem a stelażem jest zmniejszone.

ZABEZPIECZENIE PRZECIWŚNIEGOWE DO PRZESIONKÓW ZIMOWYCH

Kemping zimą cieszy się coraz większą popularnością. Firma Isabella posiada w swojej ofercie nie mniej niż 3 piękne przedsionki zimowe. Wszystkie modele mają szczególnie stabilną konstrukcję oraz wytrzymały materiał dachowy. Materiał jest lakierowany, aby śnieg mógł się łatwo „ześlizgiwać”. W obszarach, gdzie występują duże opady śniegu zalecane jest doposażenie przyczepy w kompletne wyposażenie zimowe (dostępne jako opcja dodatkowa)

PRZECHOWYWANIE PRZEDSIONKA W OKRESIE ZIMOWYM

Jeśli przedsionek nie jest używany, należy go w odpowiedni sposób przechowywać. Niepoprawne przechowywanie przedsionka może wyrządzić wiele szkód zarówno poszyciu jak i stelażowi. Przedsionek powinien na początku zostać porządnie wyczyszczony i wysuszony. Jeśli przedsionek jest wilgotny przy składaniu, musi zostać minimum 2-3 dni później zostać rozłożony w celu wyschnięcia. Przedsionek przed spakowaniem go do worka musi być SUCHY!!!Tylko w ten sposób uchronimy poszycie przed powstaniem pleśni. Aby na stalowym stelażu nie pojawiła się rdza, należy pakować również rurki stelaża tylko suche! Miejsce, w którym będzie przechowywany przedsionek powinno być suche, ale też nie za ciepłe. Poza tym należy naprawić ewentualne uszkodzenia przedsionka zanim odłoży się go „na półkę” Zalecane jest również ściągnięcie wszystkich gumowych elementów napinających (kółka gumowe).